29 Haziran 2010 Salı

NICOLA TESLA


Son dönemlerde sardığım ve bence dünyanın gelmiş geçmiş en büyük mucidi olan Tesla'dan bahsetmek istedim.. Hayat hikayesini her isteyen internetten rahatlıkla okuabilir. Ben o kadar detaya girmek istemiyorum ama yaptıklarına ve düşüncelerine hayran olmamak elde değil... Bu tarz işlerle pek ilgilenmeyenler de Teslayı "Prestij" filminden hatırlarlar. İnsanları inanılmaz etkilemek isteyen bir sihirbaz(Hugh Jackmen) Tesladan bir teleport aleti satın alıyordu :)

Peki ben neden bu kadar hayranım... Bir yaptıklarına göz atalım.

1) Daha 10 yaşındaken çok basit bir hava sıkıştırma mekanizmasıyla uçan bir alet yapmıştır.
2) Hayvanseverdir. Güvercin hastasıdır ve Hayvanların insanlardan daha iyi canlılar olduğunu düşünmektedir(Ben de...)
3) Alternatif akımı keşfetmiştir ve bu sayede günlük vazgeçilmez elektronik eşyalarımızı kullanabilmekteyiz.
3) Cebe sığacak büyüklükte bir osilatör ile New York ta deprem yaratmıştır. Ve istese dünyayı ortadan ikiye bölebileceğini söylemektedir.
4) Niyagara şelalesinden elektrik üreterek modern barajların temelini atmıştır.
5) Genelde markoninin ismi geçse de Radyo yu ilk Tesla bulmuştur.
6) Daha 1890 larda bir hücum botu 200 metre uzaktan telsiz le hareket ettirmiştir.
7) Yapay yıldırımlar yaratmıştır.
8) Telsiz olarak enerji naklederek 11 Km uzaklıktaki bir tarla dolusu ampulü yakmıştır. Ve telsiz elektrik naklinin bütün dünya çapında rahatlıkla yapılacağını idda etmiş ve ispatlamıştır.
9) Elektriğin tedavi edici yönünü keşfetmiştir.( Kendisi hiç doktora gitmez, ne zaman hasta olsa elektrikle tedavi ourdu.)10) Atom ve atom altı parçacıklarını keşfetmiş ve bunları kozmik ışıklar olarak adlandırmıştır. Çalışmaları daha sonra nükleer bilime ışık tutmuştur.
11) Şu an JSF tipi dikine kalkan uçakların motorlarında kullanılan türbinleri 100 sene önce ve 100 kat verimle icat etmiş faka dönemin malzeme teknolojisi dayanıklı metaller üretemediği için insanlığa bunun önemini anlatamamıştır.
12) Geliştirdiği bir alıcı sayesinde dünya dışı varlıklarla haberleştiğini iddia etmiştir. Aldığı sinyalleri doğal olarak ingilizceye çeviremediği için dönemin aptal bilim camiası alay etmiştir.
13) Geliştirdiği hiç bir yakıt kullanmayan araçla testler yapmıştır. Asistanı ne ile çalıştığını sorduğunda "İnsanlığın varlığına minnettar olması gereken bir enerji" ile çalıştığını söylemiştir (Bu kısmına inanıyor ve çok etkileniyorum)
14) Bilimsel kuralları ve normları iplememiştir. Bu konuda kendisini ağır destekliyorum ve şu anda insanların yaptığı bir yanlışlığı işaretlemek istiyorum. Bu güne kadar bulunan her şey ama her şey eksiktir. Birilerinin bulduğu ya da buduğunu sandğı temel bir olgu üzerinde çalışmamalıyız. Eski olan her şeyi sallamalı ve sadece soba başında kestane yerken yaad etmeliyiz :)
15) Kendisi haricindeki bilim camiasının yapılamaz dediği neredeyse her şeyi yapmıştır.
16) Öldüğünde çalışmaları bir şekilde ortadan kaybolmuştur. Ve odasında ne işe yaradığı hala anlaşılamayan garip kutular bulunmuştur.

Neyse.. Umarım dünya günün birinde böyle insanları zamanında anlar ve sonunda insanlık beklenen gelişmeyi gösterebilir.


Bana göre de Teslanın dünyanın fantastik bi yönü olduğunu anlayan nadir insanlardan biridir. Ben de açıkçası dünyada, evrende ya da ne varsa işte her şeyin şu anki gibi bir yapboz bilimden ibaret olmadığını düşünüyorum. Bence onlar birleşip bunları bunlar da birleşip şunları oluşturuyor tarzı açıklamalar çoktan çöpteki yerini bulmalıdır.

Sonuç: Tesla büyünün gerçek olduğuna beni inandıran insandır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder